מעוניינים בייעוץ ראשוני?

אל תחכו, השאירו פרטים ואחזור בהקדם:




    Israel win

    מסכים – דור המסכים ומה עושים אצל הקטנים ואצל המתבגרים

    הילד בן השנתיים יושב עם הטלפון הנייד ורואה סרטון ביוטיוב. לצידו, אחיו בן ה-11 יושב ומשחק משחק באפליקציה ולצידו בת ה-16 שמצטלמת ומעלה לרשתות החברתיות. במקום לצאת ולבלות עם החברים באוויר הפתוח, לרכב על אופניים, לקרוא או לבלות זמן איכות עם ההורים, ילדים רבים במגוון רחב של גילאים מבלים את זמנם מול המסכים- טלוויזיה, טלפון, טאבלט ושאר ירקות.

    דור המסכים מבלה רבות במסכים השונים ולעיתים מעדיף פעילות זו על פני פעילויות אחרות חשובות להתפתחותו- החברתית, השכלית והאישית.

    אז איך מתנהלים עם הטכנולוגיה אל מול הילדים?

    הורים רבים לילדים קטנים, פעוטות עד גילאי 3 או 4, אוהבים  לחלוק את הטלפון הנייד עם ילדיהם, לצלם אותם ואף להראות להם סרטונים . בשלב זה הם גם בעלי השליטה. והם קובעים זמני מסך לילד.  במקום לחשוף אותם לטלפונים או לטלוויזיה, כדאי לבחור לחשוף אותם לגן השעשועים, למשחקים שונים המתאימים לגיל שלהם ולחברים. במידה וכן רוצים לערב מסך, מומלץ להקציב את השימוש עד לחצי שעה. הקושי האמיתי מתחיל כבר בגילאי היסודי, שגם להם יש טלפונים כיום. בגיל זה להורים יש עדיין השפעה ושליטה. במעבר לכיתה א’ ניתן להחליט יחד באספת ההורים הראשונה כי הילדים לא יגיעו  לבי”ס עם  הטלפונים הניידים וכך, לא ייוצר מצב בו לילד אחד יש ולאחר לא. ובכלל כדאי למנוע שימוש בטלפון בגיל הזה. לדחות ככל הניתן לכיתות הגבוהות יותר. מכיתה ד ומעלה. כל תקשורת של המורה עם ההורים תעשה דרך וואטס אפ משותף להם ולילדים לייצר  פעילויות לאחר הצהריים.

    בגיל 12 והלאה, החיים החברתיים מתנהלים בעיקר דרך הרשתות החברתיות. “אבל כולם שם, אם אני לא עונה אני מפספס” הוא משפט שהורים רבים שומעים ולא יודעים כיצד לתת מענה. חשוב לוודא אילו פעילויות נוספות הילד עושה, כיוון שקיימים ילדים המעדיפים לא לצאת ומבלים את רוב זמנם במסך. להורים עדיין קיימת שליטה, אך כשמגיעים אל המתבגרים המצב הופך לקשה יותר.  הדרך הטובה ביותר להתנהל מולם, היא לא באמצעות פתרונות “מהעולם הישן” – “אני אקח לך את הטלפון אם לא תעשה שיעורים” , אלא בעזרת שיח פתוח, הכולל שיתוף, התייעצות ובקשת עזרה מצד ההורים שיאפשר לגייס את הנער. שיתוף מצד ההורים ושיקוף של ההבנה כי הטלפון חשוב למתבגר, חשוב לבית החברתי שלו תוך שימת דגש על ויתור ל מען עשיית פעולות אחרות הוא הצעד הראשון. ההורה יכול להתייעץ עם הילד במקום להחליט עבורו מה אפשר לעשות, איך אפשר להשתמש פחות בזמן המסך לצד שיתוף הילד בבקשה לעזרה תוך מציאת פעולות בבית שהילד יוכל לקחת בהן חלק.

    מוזמנים לפנות אליי ואשמח לעזור לכם בכל הנושאים הקשורים להדרכת הורים.

    לפגישת ייעוץ ראשונית

    השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם





      הסרטונים שלי

      לכל הסרטונים

      שאלות נפוצות - אתם שואלים אני עונה

      יועצת הורים וזוגיות

      אנחנו פשוט רבים על כל דבר, שני עולמות שונים שפשוט לא מתחברים. רציתי שנלך לייעוץ זוגי בצפון והוא לא מאמין בטיפול. אני לא יודעת מה לעשות, אולי עדיף כבר לפרק?
      כשאנו לא מרגישים טוב אנחנו הולכים להיבדק אצל הרופא או כשיש לנו דילמות פיננסיות אנחנו מתייעצים עם בנקאי.
      מסיים יום עבודה עמוס ומחכה להגיע הביתה. עד שסוף סוף אני מגיע, אני נכנס הביתה ומצטער שנכנסתי. כל המטבח מלוכלך, הסירים על השיש, הכלים בכיור והיא פשוט יושבת בסלון רואה טלוויזיה עם הילדים. חשוב לי לאכול ארוחת ערב במטבח מסודר ונקי ונדמה לי שלא אכפת לה בכלל ממה שחשוב לי או שהיא פשוט משאירה הכל לי. זה מוציא אותי מדעתי! מה עליי לעשות?
      מכאן הדרך קצרה. ריבים, צעקות, מילים לא יפות ובקיצור מהומת אלוהים שלא נזכור איך התחילה. מהומה שנמשכת ימים ואף שבועות. כל צד עם האגו שלו לפניו ולא מוכן לשמוע שום דבר אחר. אנרגיית החיים בבית משתנה- קמים בבוקר כעוסים, חוזרים כעוסים והילדים סופגים את הכל. האם זה מה שחלמנו עליו כשהקמנו בית משותף? איך חוזרים אחורה ממילים שחותכות קדימה?
      "הבת שלי בת 3 והיום אמרה שהיא כבר ילדה גדולה ולא צריכה מוצץ. כבר שמחנו ובאמת ערכנו טקס פרידה. הכל היה טוב ויפה עד שהגיע הזמן לישון. צרחות אימים ותחנונים שהמוצץ יחזור. מה עליי לעשות עכשיו, לתת או לא?"

      גמילה ממוצץ היא תהליך מורכב עבור הילד אך עוד יותר עבור הוריו. כיצד אנו מגיבים לכך? האם להיכנע לקושי של הילד או לא?

      הבכי של הילד אוטומטית מכניס אותנו ללחץ לספק לו באופן מידי את מה שיקל עליו, אך האם זה מה שהוא באמת צריך?

      אם הילד מראה סימנים שהוא לא בשל לתהליך או כי אתם מרגישים שאינכם פנויים אליו - אל תתחילו אותו. ומרגע שהתחלתם, לא להסתובב לאחור.

      יש חשיבות רבה לאופן שבו ההורים מתפקדים בתהליך הגמילה והצלחתו תלויה בהם אפילו במידה רבה יותר מאשר שהוא תלוי בילד.

      בהדרכת הורים לגיל הרך אנו נבין כיצד לעזור לילד להכיל את התהליך, להבין את הקושי ולעודד אותו בגאווה על היכולת שלו לצלוח את התהליך. כל ילד כמובן יגיב אחרת ולכן בהדרכת הורים לגיל הרך אנו נבין את צרכיו של הילד ומשם נוכל לבנות תוכנית המתאימה לו.

      כפי שאתם מתמודדים עם התהליך- כך הילד יראה וידע כיצד להתמודד בצורה הטובה ביותר.
      דילוג לתוכן