מעוניינים בייעוץ ראשוני?

אל תחכו, השאירו פרטים ואחזור בהקדם:




    Israel win

    הדרכת הורים לגיל הרך

    חלמתם על הרגע הזה תשעה חודשים ארוכים. תשעה חודשים בהם הכרתם את ההורות מכל זווית אפשרית: ספרים, עצות ועשרות אם לא מאות פוסטים בפייסבוק. הייתה לכם כבר תשובה לכל שאלה שאפילו עוד לא נשאלה ובראש כבר הכנתם את תמונת המשפחה האולטימטיבית. הילד מגיח לעולם, אתם מתרגשים ונרגשים ופתאום גם מבינים שעם כל מה שידעתם, למעשה לא ידעתם דבר. הורות, איך מתמודדים?

    שושי הרשקו, מדריכת הורים ומשפחה, בוגרת לימודי הורות במכון אדלר ובעלת ניסיון של כמעל לשני עשורים בייעוץ להורים ומשפחות, מבצעת הדרכת הורים לגיל הרך ומסייעת להתמודדות עם המקצוע שהתגלה כקשה והמורכב ביותר בחיינו – ההורות.

    הדרכת הורים לגיל הרך מציעה פתרונות עבור מגוון רחב של סיטואציות ומקרים, בין אם אתם הורים אשר נקלעו למשבר או בעיה לבין אם אתם הורים שבכוונתם לבסס את ההורות שלהם ולמצות את הפוטנציאל המשפחתי. כשאנו מגיעים להורות, אנחנו יודעים איך אנחנו רוצים שהיא תיראה, באיזה דרך של חינוך נבחר ומהי האווירה המשפחתית שתהיה בבית. בפועל, אנחנו מגלים כי זה לא קל להפוך את זה למציאות.

    הנחיית הורים לגיל הרך עם מנחה מוסמכת

    הדרכת הורים לגיל הרך בהנחיית שושי הרשקו תיתן לכם הזמנות לבחון את עצמכם כהורים בזמן סיטואציות שמקשות עליכם וחושפות דפוסי התנהגות שאינם תורמים להורות אליה אתם שואפים. ייחודה של שושי בהדרכת הורים לגיל הרך טמון בהתמחותה במספר תחומים כמו: ייעוץ לגיל הרך, ייעוץ לגיל ההתבגרות וייעוץ להורים וזוגיות. כך גם אם מקורו של הקונפליקט הוא לא בילד, אלא בקשר הזוגי של ההורים, תוכל שושי לפתור את כל הבעיות שיימצאו בתא המשפחתי בתהליך המניב תוצאות רבות לטווח זמן.

    מה קורה במפגש הדרכת הורים לגיל הרך?

    מפגשי הדרכת הורים לגיל הרך עם שושי הרשקו נערכים במספר מתכונות:

    מפגש אישי או זוגי בקליניקה או באמצעות שיחת וידאו, בהרצאות וסדנאות מגוונות בנושאים שונים הנוגעים לכלל ההורים והשתלבות בקבוצת הורים באזור המגורים וליווי התהליך.

    במפגשי הדרכת הורים לגיל הרך, אנו נתבונן יחד על מה שאנו חווים כהורים בתוך המצבים שמעוררים קושי אצלנו. נתבונן בדוגמאות מחיי היומיום, וננסה להגיע אל שורש הבעיה.

    "למה זה קשה בשבילי?", "למה למרות מה שאני עושה כדי לשנות זאת, הילד שלי עדיין מתנהג כך?", "האם זה נכון עבורו?"

    כשאנו יוצרים מרחב שנותן לנו שקט ורוגע מחיי היומיום הגועשים, קל יותר להסתכל על הדברים בצורה אחרת, לבחון את הסיטואציה ולגבש עמדות. המפגשים יכולים להתבסס על דיווחי ההורים, או על תצפית בילד ובדינמיקה המשותפת עם ההורים במפגש תוך מתן משקל לשלב ההתפתחותי של הילד ולמה הוא זקוק בשלב זה.

                      

    האם הדרכת הורים לגיל הרך תפתור את הבעיות שלי?

    כשזה מגיע להורות ומשפחה, אין נכון או לא נכון. חשוב להיות קשובים ורגישים לכל תרחיש ולזרום עם השינויים. כמו בכל דבר בחיים אין קיצורי דרך ובכדי לראות תוצאות יש להשקיע, להתמיד, להיות מוכן לראות את הדברים בדרך אחרת. לפעמים מה שאינטואיטיבית נראה לנו כנכון, יתברר לנו כשגוי, במיוחד בהורות. כשהאגו אומר "אני יודע הכי טוב מה נכון לילד שלי", זה לא מבוסס על ידע, אלא על תחושות ואינטואיציות. הורות שמבוססת גם על ידע תביא יותר כלים ופתרונות מתאימים לקשיים שתיתקלו בהם.

    קבלו ייעוץ להורים לילדים בגיל הרך

    מה היתרונות בהנחיית הורים לגיל הרך?

    • שחרור ממיתוסים –  "הילד שלי בן שנתיים וחצי ועדיין לא הצלחתי לגמול אותו ממוצץ, ניסיתי כל שיטה אפשרית וכלום לא עובד! מה עליי לעשות?". כל ילד זקוק לתהליך בקצב שונה. רדיפה אחר הישגים דמיוניים לא תועיל ואף תגרום לתסכול רב הן מצד ההורה והן מצד הילד. בהנחיית הורים לגיל הרך נלמד להעביר את הילד תהליך בו יפתח עצמאות וביטחון לשחרר לבד.
    • הקניית שיטות חינוך בנות זמננו – "הוא עדיין ממשיך לעשות את זה לא משנה כמה אני צועקת עליו שיפסיק!". לפעמים מתוך תסכול או הרגל, אנחנו שוכחים שהילד שלנו יכול להבין גם אחרת. צעקות ומילים שליליות בקצב סדיר יביאו לפיתוח אדישות של הילד כלפי המילים שלנו. בהנחיית הורים לגיל הרך אנחנו נלמד שיטות קוגניטיביות בהן נפנה לילד באופן שבו הוא ילמד ויבין את ה"למה" מאחורי הדרישות שלנו כהורים.
    • הפעלת סמכות נכונה – "סיכמתי איתו שאם הוא מסדר את המשחקים עד מחר, אני מביא לו את הגלידה האהובה עליו. אני קם בבוקר, פותח את הדלת שלו והכל בלגן. אין לי מילה מולו אבל אני לא יכול לא לתת לו אחרי שהבטחתי".

    העידן המודרני הוא עידן שפע בו ההורים עובדים יותר ועסוקים יותר. באופן אוטומטי יש צורך לפצות ולרצות את הילד על הזמן האבוד. דואגים כל הזמן שיהיה מאושר ויאהב אותנו. אז רודפים אחרי האושר שלו, וכשהוא לא מעריך ולוקח את זה כמובן מאליו אנחנו מאבדים את זה- מתאכזבים, מתעצבנים, מענישים אבל עדיין מתקשים לשים את הגבול כי אנחנו מרגישים אשמים וכך הגלגל מסתובב בחזרה. בהנחיית הורים לגיל הרך אנחנו נלמד מהי סמכות נכונה לעידן המודרני וכיצד ליישם אותה בסיטואציות השונות בבית.

    מפגשי הנחיית הורים לגיל הרך

    הנחיית הורים לגיל הרך עם שושי הרשקו נעשית במגוון אופציות נוחות לבחירה: מפגש אישי או זוגי באמצעות שיחת וידאו או בקליניקה, השתלבות בקבוצת הורים או סדנאות בנושאים שונים בתחום ההורות כמו הורות מודרנית, הורות לילדים צעירים, תקשורת במשפחה ועוד רבים נוספים.

    במפגשים, שושי נותנת כלים ופתרונות להורים אשר לא מוצאים דרך, אלא רק מכבים שרפות.

     

    לפגישת ייעוץ ראשונית

    השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם





      הסרטונים שלי

      לכל הסרטונים

      שאלות נפוצות - אתם שואלים אני עונה

      יועצת הורים וזוגיות

      אנחנו פשוט רבים על כל דבר, שני עולמות שונים שפשוט לא מתחברים. רציתי שנלך לייעוץ זוגי בצפון והוא לא מאמין בטיפול. אני לא יודעת מה לעשות, אולי עדיף כבר לפרק?
      כשאנו לא מרגישים טוב אנחנו הולכים להיבדק אצל הרופא או כשיש לנו דילמות פיננסיות אנחנו מתייעצים עם בנקאי.
      מסיים יום עבודה עמוס ומחכה להגיע הביתה. עד שסוף סוף אני מגיע, אני נכנס הביתה ומצטער שנכנסתי. כל המטבח מלוכלך, הסירים על השיש, הכלים בכיור והיא פשוט יושבת בסלון רואה טלוויזיה עם הילדים. חשוב לי לאכול ארוחת ערב במטבח מסודר ונקי ונדמה לי שלא אכפת לה בכלל ממה שחשוב לי או שהיא פשוט משאירה הכל לי. זה מוציא אותי מדעתי! מה עליי לעשות?
      מכאן הדרך קצרה. ריבים, צעקות, מילים לא יפות ובקיצור מהומת אלוהים שלא נזכור איך התחילה. מהומה שנמשכת ימים ואף שבועות. כל צד עם האגו שלו לפניו ולא מוכן לשמוע שום דבר אחר. אנרגיית החיים בבית משתנה- קמים בבוקר כעוסים, חוזרים כעוסים והילדים סופגים את הכל. האם זה מה שחלמנו עליו כשהקמנו בית משותף? איך חוזרים אחורה ממילים שחותכות קדימה?
      "הבת שלי בת 3 והיום אמרה שהיא כבר ילדה גדולה ולא צריכה מוצץ. כבר שמחנו ובאמת ערכנו טקס פרידה. הכל היה טוב ויפה עד שהגיע הזמן לישון. צרחות אימים ותחנונים שהמוצץ יחזור. מה עליי לעשות עכשיו, לתת או לא?"

      גמילה ממוצץ היא תהליך מורכב עבור הילד אך עוד יותר עבור הוריו. כיצד אנו מגיבים לכך? האם להיכנע לקושי של הילד או לא?

      הבכי של הילד אוטומטית מכניס אותנו ללחץ לספק לו באופן מידי את מה שיקל עליו, אך האם זה מה שהוא באמת צריך?

      אם הילד מראה סימנים שהוא לא בשל לתהליך או כי אתם מרגישים שאינכם פנויים אליו - אל תתחילו אותו. ומרגע שהתחלתם, לא להסתובב לאחור.

      יש חשיבות רבה לאופן שבו ההורים מתפקדים בתהליך הגמילה והצלחתו תלויה בהם אפילו במידה רבה יותר מאשר שהוא תלוי בילד.

      בהדרכת הורים לגיל הרך אנו נבין כיצד לעזור לילד להכיל את התהליך, להבין את הקושי ולעודד אותו בגאווה על היכולת שלו לצלוח את התהליך. כל ילד כמובן יגיב אחרת ולכן בהדרכת הורים לגיל הרך אנו נבין את צרכיו של הילד ומשם נוכל לבנות תוכנית המתאימה לו.

      כפי שאתם מתמודדים עם התהליך- כך הילד יראה וידע כיצד להתמודד בצורה הטובה ביותר.

      מידע נוסף בנושא

      הדרכת הורים לגיל שנתיים

      אם אתם מתמודדים עם אתגרים עם הילדים כבר מגיל קטן, הדרכת הורים לגיל הרך יכולה לסייע לכם מאוד. הדרכת הורים נועדה על-מנת לפתור מגוון של בעיות. לכן לא משנה באיזה אתגר נתקלתם, חשוב שתדעו כי אתם לא צריכים להתמודד לבד וכי יש מענה זמין ונגיש עבורכם. בקליניקה של שושי הרשקו תוכלו לקבל הדרכת הורים מקצועית לגיל הרך. לכן אל תהססו ואל תדחו את הטיפול בבעיה, כשיש מענה גם עבורכם ואתם יכולים לחזור ולהיות משפחה בריאה ומאושרת.

      במה מטפלת הדרכת הורים לגיל הרך?

      • גמילה ממוצצים
      • גמילה מחיתולים וחינוך להיגיינה
      • קשיי הירדמות ושינה לא איכותית
      • קשיים בפרידה מההורים ומדמויות משמעותיות
      • יחסים בין תאומים ואחים
      • הכוונה לגבי כישורים חברתיים בגיל זה
      • התמודדות עם התקפי זעם והתנהגויות חריפות
      • שיפור התקשורת עם הילדים
      • הצבת גבולות וסמכות הורית

      ועוד נושאים רבים אחרים אשר מעסיקים ומטרידים הורים טריים והורים לילדים בגיל הרך. היתרון של מפגשי הדרכת הורים לגיל הרך, הוא שאתם מקבלים במהלכם פתרונות מדויקים בהתאמה אישית לצרכים שלכם ושל הילד, אורח החיים בבית ובקהילה והמבנה המשפחתי שלכם. זאת בניגוד לסדנאות הורים קבוצתיות אשר מנסות לתת מענה לבעיות הנפוצות ביותר – שלא תמיד הן אלו שדווקא "מככבות" אצלכם בבית.

      מרגישים לחץ, מועקה וחוסר אונים? פנו להדרכת הורים לגיל הרך

      כשהשירות של הדרכת הורים לגיל הרך זמין ונגיש עבורכם, אין סיבה שתמשיכו להתבוסס בהתמודדויות מתישות והקשיים שלכם מבלי לתת להם מענה. יתרה מזאת, בעיות שצצות בגיל הרך ולא מטופלות באופן מידי, עלולות להיגרר אל תוך הילדות המאוחרת, גיל ההתבגרות ואף החיים הבוגרים. לכן, אל תדחו את הטיפול בבעיות ואל תחשבו כי אתם לבד במערכה ושאף אחד לא יוכל להבין אתכם. פנו לקליניקה של שושי הרשקו – מדריכת הורים מוסמכת לגיל הרך ולשאר הגילים ותוכלו לטפל בבעיות ביסודיות כבר בשלב מוקדם. המפגשים יכולים להתבצע פרונטלית או בשיחות וידאו והם יעניקו לכם כלים חיוניים בהתמודדות עם אתגרי הגיל הרך. עם טיפול הולם תוכלו ליהנות מהמשפחה הבריאה והמאושרת שתמיד חלמתם עליה.

      הנחיית הורים לגיל הרך עם שושי הרשקו

      התחום של הנחיית הורים לגיל הרך תפס תאוצה בשנים האחרונות ולא בכדי. אורח החיים העמוס והתזזיתי, תרבות השפע, התדרדרות הסמכות ההורית וסיבות נוספות, גרמו לכך שיותר ויותר הורים פונים להדרכת הורים שתסייע להם בשיפור ההתנהלות אל מול הילדים. שושי הרשקו היא מנחת הורים לגיל הרך והיא מתמחה במתן כלים פרקטיים לשיקום הסמכות ההורית ושיפור החיים בבית. זאת באמצעות פגישות של הדרכת הורים פרטנית בהתאמה אישית. אם אתם מתלבטים, כדאי שתדעו שהנחיית הורים מתאימה גם לכם.

      למי מיועדת הנחיית הורים לגיל הרך?

      • הורים לילדים החווים קשיי היפרדות וחרדת נטישה ברמות שונות: החל מקושי להיפרד מההורים בכניסה לגן וכלה בחרדה קשה בכל פעם שאחד ההורים לא נמצא.
      • הורים לילדים המתקשים בגמילה ממוצץ, חיתול או חפץ מעבר.
      • הורים לפעוטות המעוניינים בכלים להתמודדות עם התקפי זעם המאפיינים את גילאי שנתיים, שלוש ואף מאוחר יותר.
      • הורים המעוניינים לקבל הנחיית הורים לגיל הרך בנושאים כמו הצבת גבולות, הגבלת זמן מסכים, רוטינות, יחס לאחים גדולים וקטנים ועוד.
      • הורים העומדים בפני פרידה וגירושין ומעוניינים בהדרכה כיצד לשקף את הסיטואציה לילדים ולפעול בתוכה בצורה שתיטיב עמם.
      • הורים לפעוטות וילדים בגיל הרך עם הפרעות התנהגות, הפרעות קשב וריכוז, הפרעות בוויסות חושי וכדומה.

      אתם לא לבד בהתמודדות שלכם

      אחת התחושות הקשות ביותר המציפות הורים היא התחושה כי זה "הם נגד העולם" בכל מה שקשור להתמודדות עם הילדים. השאיפה להורות מושלמת אפילו מרחיקה אותם לעיתים מקבלת טיפול, שמצטייר כהפגנת חולשה וחוסר אונים. למעשה, ההיפך הוא הנכון. פניה לעזרה מקצועית מעידה על אומץ ומודעות עצמית והורים שפונים לקבלת הנחיית הורים לגיל הרך מגלים במהרה כי הם אינם לבד במערכה. בקליניקה של שושי הרשקו ניתן לקבל הדרכת הורים מקצועית ומבחר כלים להתמודדות והצבת גבולות וזאת מתוך הניסיון העצום של הרשקו בתחום והדרך שעברה עם מאות הורים דומים במצבכם. לכן אל תהססו ואם אתם מרגישים כי אתם זקוקים לסיוע, אל תתמודדו לבד וגשו לטיפול שישפר את איכות החיים שלכם ושל הילדים.

      ייעוץ הורים לגיל הרך

      התחום של ייעוץ להורים לילדים בגיל הרך נהיה פופולארי מאוד בשנים האחרונות. הורים רבים מוצאים את עצמם מתמודדים עם אתגרי הורות שבעבר לא היו קיימים. תרבות הדיגיטל והשפע הפכו את התקשורת עם הילדים ואת היחסים עמם למורכבים ולכן לא מעט הורים מוצאים את עצמם זקוקים לסיוע מקצועי. אם אתם זקוקים להדרכת הורים, הקליניקה של שושי הרשקו היא מקום מעולה עבורכם לקבל כלים להתמודדות עם הילדים ולשיפור התקשורת עמם. הדרכת הורים מהסוג הזה יכולה להעניק לכם כלים שלא תקבלו בשום מקום אחר ולשפר את חיי המשפחה שלכם משמעותית.

      ייעוץ להורים לילדים בגיל הרך – פרטני או קבוצתי?

      הורים שמתעניינים בנושא של הדרכת הורים מוצאים את עצמם מול מבחר של הרצאות וסדנאות שעל אף שהם יכולים להועיל, אין להם את היתרונות של הדרכה פרטנית. מכיוון שהרצאות קבוצתיות נועדו לקהל גדול של אנשים, הנושאים בהן הן עוסקות הם לרוב כלליים והייעוץ בהן מכסה את הבעיות הנפוצות ביותר. לעומת זאת, ייעוץ להורים לילדים בגיל הרך במסגרת פרטנית, מתבצע בהתאמה אישית. גם אם האתגר או הקושי בהם נתקלתם הם אוניברסליים בעיקרם, הם תמיד מושפעים גם מהדרך בה אתם חיים את חייכם ומהיחסים בתוך המשפחה. לכן, הדרכה פרטנית היא מדויקת יותר ויכולה להעניק לכם כלים אידיאליים יותר להתמודדות ופתרון בעיות. בנוסף, בהדרכה פרטנית תשומת הלב של מדריכת ההורים נתונה רק לכם ואתם לא צריכים לחלוק אותה עם אנשים נוספים. במצב כזה, קל יותר להטמיע את הנאמר בפגישה וליישם זאת לאחר מכן בבית.

      פנו להדרכת הורים ושפרו את איכות חייכם

      הקליניקה של שושי הרשקו מציעה ייעוץ להורים לילדים בגיל הרך. במהלך המפגשים (שיכולים להתבצע פרונטלית או בשיחות וידאו) תקבלו תובנות וכלים המותאמים אישית לבעיות בהן נתקלתם במסגרת המשפחתית שלכם. הדרכת הורים איכותית תעלה באופן ניכר את איכות החיים שלכם ושל הילדים ולכן אם אתם חשים שאתם זקוקים לייעוץ או הכוונה מקצועית, אל תהססו. ככל שתטפלו בבעיה מוקדם יותר, כך יוקל לכם מהר יותר.

      הנחיית הורים לגיל הרך

      הילד מגיח לאוויר העולם, אתם נהיים הורים וזהו דבר מרגש ומשמח כשלעצמו. לצד אלו, טבעי שיצוצו במוחנו גם חששות, שאלות ובלבול לגבי העתיד – איך אבין מה הילד רוצה או צריך? כיצד לוודא שאני עושה הכל נכון? אם לא אצליח לגמול אותו מחיתול בזמן? כיצד אוכל לחנך אותו בלי עונשים או לקחים? ועוד אין ספור שאלות מלחיצות שיעסיקו אותנו לאורך השנים בעידן החדש.

      שושי הרשקו, בוגרת לימודי הורות במכון אדלר ובעלת ניסיון למעלה מחמש עשרה שנה בייעוץ הורי ומשפחתי, מעניקה הנחיית הורים לגיל הרך כדי להתמודד עם התפקיד המורכב שנקרא אמא ואבא. תחומי התמחותה של שושי- ייעוץ בגיל הרך, ייעוץ בגיל ההתבגרות וייעוץ להורים וזוגיות מייחדים את השירות אותו שושי מספקת כאשר ביכולתה ללוות את ההורים והילד החל מגיל הינקות ועד לבגרות, תהליך המביא תוצאות והישגים רבים לאורך זמן.

      הנחיית הורים לגיל הרך מיועדת לתת להורים כלים ומענה להתמודדות בסיטואציות שונות עם הילד וביסוס סטנדרט ההורות אליו הם שואפים להגיע. חווית ההורות כשלעצמה צריכה להיות רגועה, מאוזנת ובריאה ואם היא לא כזאת אז יש להתמקצע בה, כמו כל תחום בחיים שאנו שואפים להצליח בו. גורם מקצועי חיצוני (מחוץ למעגל הקרוב אלינו כמו משפחה וחברים) המתמחה בהנחיית הורים לגיל הרך תורם לנקודת מבט רחבה וחדשנית יותר שיש להורות בעידן המודרני להציע.

      אם גם אתם מעוניינים לקחת את חווית ההורות שלכם צעד קדימה, כזאת שתוכלו לא רק לעבור אותה בשלום, אלא אפילו ליהנות ממנה ולהעניק לילד שלכם לפתח את עצמו בסביבה בטוחה ותומכת, הנחיית הורים לגיל הרך עם שושי הרשקו הוא הדבר הבא שתרצו לעשות.

      פתרון ככל שיהיה, הוא זמני

      אז אם גם אתם מרגישים כ"עומדים במקום" – חוזרים על עצמכם, מותשים, מאוכזבים, מגיבים לאירועים רק כאשר מגיעים לנקודת השבר, מפגשי הנחיית הורים לגיל הרך יראו לכם שאפשר גם אחרת.

      קבעו איתי פגישה ובה נלמד הורות הנקבעת לא לפי הלך הרוח, אלא לפי המצפן האישי שלכם כהורים.

      ייעוץ להורים לילדים בגיל הרך

      גיל שנתיים הנורא. שמעתם עליו, קראתם אודותיו, נבהלתם ממנו ובעיקר לא האמנתם איך היצור המתוק הזה שכבר הספקתם ללמוד ולהכיר, מתפתח לרודן קטן, צווחני, עצבני ועקשן.

      בתקופת הגיל המדובר התינוק נמצא בתחילתה של התפתחות מואצת כאשר מטרתה לתת לו עצמאות, ביטוי עצמי, דעות ורצונות. שינוי חדש שכזה יכול לערער את הביטחון ההורי שלנו ולכן לא פעם נשאל את עצמנו האם עשינו משהו לא בסדר? איך אפשר להבין מה הוא רוצה? למה הוא לא מקשיב?

      ייעוץ להורים לילדים בגיל הרך בהנחיית שושי הרשקו יאפשר לנו לקבל תשובות לשאלות המטרידות אותנו כהורים, כלים מתאימים להתמודדות עם קשיי הגיל וחוויית הורות רגועה ומאוזנת יותר.

      שושי הרשקו, בוגרת לימודי הורות במכון אדלר ובעלת רקע עשיר בטיפול במשפחות והורים מעל לשני עשורים, מעניקה ייעוץ להורים לילדים בגיל הרך אשר חשים חוסר אונים בתקופה בה הילד שרק התחילו להכיר ולחנך, משתנה לילד בעל רצונות, דעות והתנהגויות שונות.

      שושי מתארת כי הסביבה הראשונית אשר בונה את עולמו של הילד היא ההורים והבית בו הוא גדל. בגיל מוקדם מאוד, לומד הילד להבין כיצד מתנהל העולם סביבו. מי הם האנשים הקרובים אליו ואיך הם דואגים לו. איך הם מתנהלים? איך הם מגיבים לבקשותיו? איך מתקשרים בבית ואיך מתנהגים כאשר לא מסכימים.

      האם מתרגזים וצועקים? האם יוצרים שיח ומסבירים? האם כשהרוחות מתלהטות מקללים? מרימים יד? או לוקחים פסק זמן?

      להורים יש דפוסי תקשורת והתנהגות משלהם אותם ספגו במהלך חייהם. היכן הם ספגו זאת? מהסביבה שהקיפה אותם כשהיו ילדים – בית, משפחה וחברים.

      הורים בדרך כלל מתנהגים בדומה לתא המשפחתי שהיה להם או בניגוד לכך. כלומר בחרו אחרת.

      למה אני זקוק לייעוץ להורים לילדים בגיל הרך?

      ייעוץ להורים לילדים בגיל הרך עם שושי הרשקו יסייע לכם לגבש עמדות, גישות וסגנון הורי המתאים באופן ייחודי לתא המשפחתי שלכם. לבית ולהורים יש השפעה ניכרת ולעיתים אף מלאה על הילד ועיצוב אופיו. הסביבה המשפחתית בה יגדל, מקומו בין אחיו במשפחה ושיטות החינוך בהן נוקטים ההורים שלו כדי ללמד ולפתח אותו יסייעו לילד לפתח מיומנויות ומנגנונים להתמודדות עם קשיי החיים כשיגיע אליהם.

      אף הורה לא נולד עם זה, אך בהחלט אפשר ללמוד את זה. במקום שאנו ניגרר למצבים בעיתיים בבית, ברשותנו היכולת לקחת פיקוד ולהחליט מה תהיה התוצאה וההתנהגות שלנו ושל ילדנו.

       

      איך עוברים את שעת ההשכבה בצורה הטובה ביותר?

      משפחות רבות סובלות משעת השכבה ארוכה ומתסכלת. כל האנרגיות נעלמו, כל מה שרצינו להספיק ביטלנו, וזמן אינטימי של ההורים הוא בגדר משאלה.

      ישנן מספר סיבות למה הילד אינו נרדם – הילד לא עייף, ישן בצהרים, לא הוציא אנרגיה אחה"צ, הפרידה קשה להם, חשוך מידי ועוד הרבה כאלו ואחרים.

      מניסיון רב שנים בטיפול והדרכת הורים לגיל הרך, מסתבר שהקושי נמצא גם אצל ההורים. בשיחה עם ההורים נגלה כיצד הם מתייחסים לנושא, ונפענח את התפיסה ההורית. נלמד מהם הרגלי שינה בריאים, ואיך ללמד את הילד להירדם.

      אחרי פרידה ממוצץ הילדה מבקשת אותו, איך מתמודדים עם זה?

      גמילה ממוצץ היא תהליך מורכב עבור הילד אך עוד יותר עבור הוריו. כיצד אנו מגיבים לכך? האם להיכנע לקושי של הילד או לא?

      הבכי של הילד אוטומטית מכניס אותנו ללחץ לספק לו באופן מידי את מה שיקל עליו, אך האם זה מה שהוא באמת צריך?

      אם הילד מראה סימנים שהוא לא בשל לתהליך או כי אתם מרגישים שאינכם פנויים אליו – אל תתחילו אותו. ומרגע שהתחלתם, לא להסתובב לאחור.

      יש חשיבות רבה לאופן שבו ההורים מתפקדים בתהליך הגמילה והצלחתו תלויה בהם אפילו במידה רבה יותר מאשר שהוא תלוי בילד.

      בהדרכת הורים לגיל הרך אנו נבין כיצד לעזור לילד להכיל את התהליך, להבין את הקושי ולעודד אותו בגאווה על היכולת שלו לצלוח את התהליך. כל ילד כמובן יגיב אחרת ולכן בהדרכת הורים לגיל הרך אנו נבין את צרכיו של הילד ומשם נוכל לבנות תוכנית המתאימה לו.

      כפי שאתם מתמודדים עם התהליך – כך הילד יראה וידע כיצד להתמודד בצורה הטובה ביותר.

      איך מתמודדים עם פעוט שמביע תסכול תמידי בצורת בכי, צרחות וכדומה?

      כמה פעמים חשבנו לעצמנו – "אני לא יודע מה הוא רוצה", "אני לא מצליחה להבין אותו?" והילד בוכה במשך שעות מבלי שאנו מצליחים להבין מה מפריע לו.

      בשנים הראשונות לחייהם, הילדים בעלי קושי ניכר להביא לידי ביטוי באופן מילולי רגשות ומחשבות. עולם הילדים שונה מעולם ההורים בדרך תפיסתם של החיים ועוצמתם, עולם זה הוא ייחודי לראייתם בלבד ולכן אנו מתקשים להבין את שעל ליבם.

      ייעוץ להורים לילדים בגיל הרך בהנחיית שושי הרשקו יקנה לכם כלים ו"שפה" שבה תוכלו להתקרב עד כמה שניתן לעולמו של הילד, להבין את צרכיו, מצוקותיו ולתת מענה מתאים שייתן לו סיפוק ולכם הורות רגועה ומאוזנת בשיטות חינוך בנות זמננו- ללא עונשים וללא לקחים.

      איך ניתן לחנך את הילדים לחופש ללא פגיעה בסמכות ההורית שלי?

      החיים הם לא שחור לבן ולכן הורות, מורכבת ככל שתהיה, לא עשויה רק מנכון אחד. הורים רבים חוששים ללכת בדרכי החינוך של הוריהם ולכן לא מעט פעמים נמצאים בקצה השני, שגם שם הם יאבדו דברים – הצבת גבולות, סמכות הורית, אזהרה מפני סכנות ועוד. איך יודעים מה נכון עבור הילד שלנו? היכן שמים את הגבולות? איך לא מאבדים את הסמכות ההורית ועדיין שומרים על יחסים טובים?

      ייעוץ להורים לילדים בגיל הרך בליווי שושי הרשקו יאפשר לכם למצוא את נקודת האיזון בין שיטות החינוך ותביא לידי ביטוי קן משפחתי מאוזן ורגוע. בעזרת הכלים המתאימים והידע העשיר של שושי בטיפול בעשרות משפחות וילדים תוכלו לסגל לביתכם דפוסי תקשורת והתנהגות נכונים, קבלת החלטות שקולה ובעיקר את ההורות עליה חלמתם.

      דילוג לתוכן