מעוניינים בייעוץ ראשוני?

אל תחכו, השאירו פרטים ואחזור בהקדם:




    Israel win

    הדרכת הורים למתבגרים

    אין צמד מילים שריגש אותנו יותר כשהיינו ילדים מאשר 'החופש הגדול'. נוסטלגיה של חיים עצמאיים חסרי דאגות. עכשיו, כשאנחנו הורים למתבגרים, צמד המילים הזה מעורר בנו תחושות אחרות. מאבקים אין סופיים, צרחות, יצירת משברים מכל שטות, בטלנות אין סופית וטריקת דלתות קולנית. מרגיש שהילד שהכרתם נעלם, הוא לא מקשיב וגם נראה שהוא לא ממש מעוניין במה שיש לכם להגיד. כיצד מתמודדים עם אובדן השליטה והסמכות בבית? מהי הדרך הנכונה לגרום לו לספר ולהיפתח? איך להציב גבולות ולהטיל אחריות במטלות הבית? גיל ההתבגרות קשה למתבגרים, ויותר מכך להורים.

    שושי הרשקו, בוגרת לימודי הורות במכון אדלר ובעלת ניסיון למעלה מחמש עשרה שנה בהדרכת הורים ומשפחות מייעצת להורים למתבגרים הכוונה והתבוננות אחרת לצליחת האתגרים בתקופת גיל ההתבגרות.

    בתקופה בה הילד מגבש את הזהות העצמית שלו, עובר תהליך רגשי, גופני וקוגניטיבי, שושי הרשקו מעניקה שירותי הדרכת הורים למתבגרים על מנת לסייע להורים להבין את השינויים מנקודת מבטו של הילד, את תקופת ההתפתחות שלו ולתת כלים מתאימים עבור ניהול קשר בריא ונכון לצד צרכי המתבגר.

    ייחודה של הדרכת הורים למתבגרים בהנחיית שושי הרשקו מוטמעת בתחומי התמחותה – ייעוץ לגיל הרך, ייעוץ לגיל ההתבגרות וייעוץ להורים וזוגיות. כך שושי בנקודת מבט רחבה מפעילה את כלל הגלגלים של התא המשפחתי בתהליך שבני המשפחה ככללותם יכולים לקחת בו חלק, ואף למשך זמן.

    להיות הורים למתבגרים מצריך עיצוב מחדש של מערך התאמות להורות, כזה המהווה משענת לשינויים המטלטלים את עולמו של המתבגר אך יחד עם זאת מציב גבולות וסמכות כהורים לתא המשפחתי.

    מתקשים לבצע את האיזון בין העצמאות לה המתבגר זקוק לבין הסמכות ההורית? מפגש הדרכת הורים למתבגרים עם שושי הרשקו יסייע לכם לגבש את הדרך הנכונה באופן המתאים ככל הניתן לשני הצדדים ובמינימום משברים.

         

    ייעוץ להורים מתבגרים

    החופש הגדול הגיע, ואתם כבר יודעים מה זה אומר. הלילה הופך ליום, הדלת של המקרר לא נסגרת, כמה קניות אפשר לעשות בשבוע? את הצלחות משאירים בכיור, לא עושים כלום ממטלות הבית והוא הפך לתחנת רכבת של חברים שהולכים ובאים. אתם מנסים להעיר ולדבר אבל הדלת כל הזמן סגורה, או נטרקת בעצבים, וגם כשכבר תפסתם אותם לשיחה קצרה, היא מתפוצצת במצבי רוח והתפרצויות. גיל ההתבגרות בזמן החופש הגדול, מה עושים?

    שושי הרשקו, יועצת הורים, זוגיות ומשפחה מעלה מספר פתרונות מעשיים במפגשי ייעוץ להורים למתבגרים. הורים רבים מתקשים להפנים את השינוי שחל בדינמיקה המשפחתית כאשר הילד גדל להיות נער מתבגר. גיל ההתבגרות מצריך מאיתנו מערך כלים שונה של הורות על פי הצרכים החדשים שלהם, הדימוי העצמי שמתפתח, ביטחון, וככלל הזהות העצמית אשר מגבשים לעצמם.

    באיזה נושאים להרפות ובאיזה נושאים חשוב שנעמוד על שלנו כהורים? איך ניגשים? איך מנהלים דיאלוג בלי התפרצויות וכעסים?

    שושי הרשקו, בוגרת לימודי הורות במכון אדלר ובעלת ניסיון של כמעל לשני עשורים בהדרכת הורים ומשפחות מעניקה במפגשי ייעוץ להורים למתבגרים הכוונה והתבוננות מזווית אחרת עבור הורים המעוניינים לעבור את תקופת גיל ההתבגרות של ילדיהם עם מינימום נזקים ומשקעים ובעיקר עם הכלים המתאימים, גם בתקופת החופש הגדול.

    יתרונות הדרכת הורים למתבגרים

    • קבלת החלטות מתאימה –  "היא ביקשה ממני לנסוע לאילת עם חברות. מצד אחד אני מפחדת שיקרה לה משהו, איך היא תסתדר? מצד שני, כל החברות שלה נוסעות. היא לא תדבר איתי אם אסרב". חשוב שהיחסים בין ההורים למתבגרים יהיה טוב, יחסים טובים = מצע טוב לפתיחות מצד המתבגר. לכן, חשוב לערוך עם המתבגר שיחת תיאום ציפיות לגבי אירועים משמעותיים בחייהם, אפילו חופשה ראשונה לבד – מה התקציב? מה מתכננים לעשות? להציע פתרונות לבעיות שעלולות להופיע וקביעת גבולות של עשה ואל תעשה. הדרכת הורים למתבגרים עם שושי תסייע לכם לראות באופן מאוזן ושקול את ההחלטות שלכם, אשר יתרמו הן להרגשת המתבגר והן להצבת הסמכות בבית.
    • בניית יחסים טובים – "הוא כל פעם עושה מעשים מטופשים וחסרי אחריות. אני כבר לא יודע איך לדבר איתו מבלי שיתפרץ עליי שהוא יכול לבד. אולי הוא באמת לא זקוק לי? אני מפחד שיפגע". בשלב בו המתבגרים מגלים את עצמאותם, חשוב להבין שסדר העדיפויות שלהם משתנה וכן גם המשמעות שלנו בעיניהם. כרגע יותר חשוב להם החברים ואיך הם נראים בחברתם. במקום לקחת את זה כעלבון, תהיה המבוגר האחראי. גם אם המניעים שלהם אינם מובנים לנו, חשוב שירגישו שאנחנו המגדלור שלהם בעת משבר. לא קל לפרגן למתבגר שאנו לא מסכימים עם צורת הלבוש, דעתו או הישגיו ויחד עם זאת באה שיפוטיות. בהדרכת הורים למתבגרים נלמד לבחור את המלחמות שלנו, נדע להציב גבולות במקומות החשובים לנו בגובה העיניים בו בעת שנהיה להם כמצפן הרוח לבחירותיהם.
    • ביצוע התקרבות נכונה – "ניסיתי לשבת איתה כמה פעמים לשיחה. שאלתי אותה איך הציונים, מה עם חבר שלה ואיך עובר עליה היום. מה קיבלתי בתגובה? אמא תעזבי אותי אני עסוקה, אמא די תניחי לי. הרמתי ידיים, אני יותר לא מתערבת". הגישה הזאת שגויה. חשוב להבין שמבחינת המתבגר הוא חווה כרגע את התקופה המטלטלת והגועשת בחייו מבכל בחינה. הוא בודק את הגבולות שלו ושל הסובבים אותו וכמה רחוק הוא יכול להגיע בתוכם. אך עדיין חשוב לזכור שהמתבגר זקוק להוריו. אם נוותר וניתן לו לעשות כאוות נפשו אנו עלולים להגביר את מרד הנעורים ולהגיע למקומות מסוכנים. בהדרכת הורים למתבגרים נקבל גישות להתקרבות בריאה וכלים מתאימים לאזהרה מסכנות הצפויות למתבגר.

    מפגשי הדרכת הורים למתבגרים

    הדרכת הורים למתבגרים נעשית על ידי שושי הרשקו, בעלת ניסיון אקדמאי ומעשי בחינוך והורות, מנחת סדנאות הורות, מרצה ומומחית בתקשורת מקרבת. במפגשים, שושי מביאה לידי ביטוי את הניסיון הרב והעשיר בטיפול במשפחות במגוון פלטפורמות נוחות לבחירה: מפגש של הורה יחיד, זוגי או משפחתי בקליניקה או באמצעות שיחת וידאו, בקבוצות הורים ואף סדנאות בתחומי הורות שונים מתחלפים. במפגשים, שושי מספקת פתרונות וכלים להתמודדות עם תהליכי המעבר בתקופות של חיי הילד והמשפחה, בניהול משברי יחסים בין הדמויות בבית וכן ביישום שיטות חינוך בנות זמננו להורים למתבגרים.

    כשנדמה שאין שום פתרון באופק ורגע לפני שאתם מרימים ידיים, תזכרו שאפשר גם אחרת. איננו יכולים לכוון את הרוח, אבל אנחנו יכולים לכוון את המפרשים. צרו איתי קשר ונבחין יחדיו בשינוי החל מהמפגש הראשון.

    לפגישת ייעוץ ראשונית

    השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם





      הסרטונים שלי

      לכל הסרטונים

      שאלות נפוצות - אתם שואלים אני עונה

      יועצת הורים וזוגיות

      אנחנו פשוט רבים על כל דבר, שני עולמות שונים שפשוט לא מתחברים. רציתי שנלך לייעוץ זוגי בצפון והוא לא מאמין בטיפול. אני לא יודעת מה לעשות, אולי עדיף כבר לפרק?
      כשאנו לא מרגישים טוב אנחנו הולכים להיבדק אצל הרופא או כשיש לנו דילמות פיננסיות אנחנו מתייעצים עם בנקאי.
      מסיים יום עבודה עמוס ומחכה להגיע הביתה. עד שסוף סוף אני מגיע, אני נכנס הביתה ומצטער שנכנסתי. כל המטבח מלוכלך, הסירים על השיש, הכלים בכיור והיא פשוט יושבת בסלון רואה טלוויזיה עם הילדים. חשוב לי לאכול ארוחת ערב במטבח מסודר ונקי ונדמה לי שלא אכפת לה בכלל ממה שחשוב לי או שהיא פשוט משאירה הכל לי. זה מוציא אותי מדעתי! מה עליי לעשות?
      מכאן הדרך קצרה. ריבים, צעקות, מילים לא יפות ובקיצור מהומת אלוהים שלא נזכור איך התחילה. מהומה שנמשכת ימים ואף שבועות. כל צד עם האגו שלו לפניו ולא מוכן לשמוע שום דבר אחר. אנרגיית החיים בבית משתנה- קמים בבוקר כעוסים, חוזרים כעוסים והילדים סופגים את הכל. האם זה מה שחלמנו עליו כשהקמנו בית משותף? איך חוזרים אחורה ממילים שחותכות קדימה?
      "הבת שלי בת 3 והיום אמרה שהיא כבר ילדה גדולה ולא צריכה מוצץ. כבר שמחנו ובאמת ערכנו טקס פרידה. הכל היה טוב ויפה עד שהגיע הזמן לישון. צרחות אימים ותחנונים שהמוצץ יחזור. מה עליי לעשות עכשיו, לתת או לא?"

      גמילה ממוצץ היא תהליך מורכב עבור הילד אך עוד יותר עבור הוריו. כיצד אנו מגיבים לכך? האם להיכנע לקושי של הילד או לא?

      הבכי של הילד אוטומטית מכניס אותנו ללחץ לספק לו באופן מידי את מה שיקל עליו, אך האם זה מה שהוא באמת צריך?

      אם הילד מראה סימנים שהוא לא בשל לתהליך או כי אתם מרגישים שאינכם פנויים אליו - אל תתחילו אותו. ומרגע שהתחלתם, לא להסתובב לאחור.

      יש חשיבות רבה לאופן שבו ההורים מתפקדים בתהליך הגמילה והצלחתו תלויה בהם אפילו במידה רבה יותר מאשר שהוא תלוי בילד.

      בהדרכת הורים לגיל הרך אנו נבין כיצד לעזור לילד להכיל את התהליך, להבין את הקושי ולעודד אותו בגאווה על היכולת שלו לצלוח את התהליך. כל ילד כמובן יגיב אחרת ולכן בהדרכת הורים לגיל הרך אנו נבין את צרכיו של הילד ומשם נוכל לבנות תוכנית המתאימה לו.

      כפי שאתם מתמודדים עם התהליך- כך הילד יראה וידע כיצד להתמודד בצורה הטובה ביותר.

      מידע נוסף בנושא

      הדרכת הורים למתבגרים חיפה

      השירות של הדרכת הורים למתבגרים הוא משהו שכמעט כל הורה זקוק לו. גיל ההתבגרות מביא עמו אתגרים ייחודיים, שיכולים להביא הורים וילדים לשיאים שליליים חדשים במערכת היחסים ביניהם. אתם מוזמנים לקליניקה של שושי הרשקו – מדריכת הורים מוסמכת, להדרכת הורים ממוקדת ופרטנית שתעזור לכם לעבור את גיל ההתבגרות בשלום. גם אם המצב נראה לכם אבוד, בקליניקה תקבלו כלים מעשיים ליישום מידי.

      בדקו – האם אתם זקוקים לשירות של הדרכת הורים למתבגרים?

      יש הורים שנרתעים מלפנות לייעוץ מקצועי והדרכת הורים. חלקם חושבים שהן יכולים לפתור את הבעיות לבד, חלקם חושבים שהבעיות פשוט ייעלמו מעצמן וחלקם חוששים מסטיגמות שונות הקשורות לטיפול מקצועי. אם אתם מתלבטים אם לפנות ולקבל שירות של הדרכת הורים למתבגרים, בדקו את עצמכם – האם אתם נמצאים באחת או יותר מהסיטואציות הבאות?

      • אתם חשים שהמתבגר חסר גבולות, לא שומע בקולכם ומורד בצורה קיצונית
      • המתבגר נמצא בנשירה סמויה או גלויה מהמסגרת החינוכית
      • המתבגר נראה מדוכדך, מסוגר ולא משתף פעולה או חולק עמכם את מה שעובר עליו
      • המתבגר עבר פרידה קשה וכואבת מבן או בת זוג
      • המתבגר חווה משבר בנישואין של ההורים או תהליך גירושין
      • המתבגר מדווח על תחושות בלבול ותהייה בכל הקשור לזהות מינית ומגדר
      • המתבגר סובל מאלימות או חרם בבית הספר
      • המתבגר הוא זה שאלים כלפי אחרים
      • המתבגר "מכור למסכים" ומכלה את כל זמנו במשחקי מחשב
      • המתבגר נוטה להתנהגות עבריינית
      • המתבגר מכור או בעל נטיות להתמכרות לסמים וחומרים מסוכנים

      כמובן שכל הנאמר מתייחס לכל המגדרים. אם עניתם על שאלה אחת או יותר בחיוב, סימן שמומלץ שתיגשו להדרכת הורים בהקדם.

      בעזרת הדרכת הורים למתבגרים בצפון – תוכלו לשפר משמעותית את החיים בבית

      כשזה נוגע לתחום של הדרכת הורים למתבגרים, יש חשיבות למהירות התגובה. בעיות שלא מטופלות בזמן עלולות להפוך לכדור שלג שקשה להשתלט עליו ולהעכיר את היחסים בין ההורים למתבגרים אפילו להמשך חייהם. לכן, אם יש לכם בעיה או נתקלתם באתגר, פנו לקליניקה של שושי הרשקו ותוכלו לקבל שלל כלים מועילים ליישום מידי.

      ייעוץ להורים לילדים מתבגרים

      כמעט כל הורה זקוק לשירות של ייעוץ להורים למתבגרים. זהו גיל סוער ומסעיר והורים רבים מוצאים את עצמם מתמודדים עם בעיות שלא תמיד יש להם כלים על-מנת לפתור אותם. שושי הרשקו – מדריכת הורים מקצועית, מזמינה אתכם לקבל ייעוץ והכוונה בכל הקשור לבעיות ואתגרים בגיל ההתבגרות. הייעוץ נעשה פרונטלית או בטלפון ומאפשר לכם לשקף את המצב הקיים ולקבל מבחר כלים שיסייעו לכם בהתמודדות. ייעוץ מקצועי הוא מה שמפריד בין המצב הקיים, שהוא מעיק ומטריד לבין הגשמת החלום שלכם על משפחה בריאה ומאושרת שחיה יחדיו בהרמוניה.

      ייעוץ להורים למתבגרים עושה את כל ההבדל

      הורים שלא פונים לקבלת ייעוץ להורים למתבגרים, עלולים לגלות באיחור שבעיות שהיה נדמה להן שהן קטנות ושוליות יחסית, התנפחו לממדים חסרי פרופורציה. גיל ההתבגרות הוא גם ככה תקופה סוערת, שמזמנת אתגרים מסוג חדש. אם לא מכים בברזל בעודו הוא חם ולומדים להתמודד בצורה בריאה עם הבעיות, הוויכוחים והמרדנות, אלו עלולים להחריף מאוד ואף לזלוג לשנים הבוגרות של הילד ולהעיב על מערכת היחסים שלו עם ההורים והדרך בה הוא תופס את העולם. לעומתם, הורים שפונים בזמן לקבלת ייעוץ מקצועי, מקבלים כלים איכותיים ליישום מידי, המאפשרים להם להתמודד עם כל אתגר שמביא עמו גיל ההתבגרות. בסופו של דבר, התקופה הסוערת חולפת ולא נותר נזק ליחסי ההורים והילדים או למתבגרים עצמם. הדרכת הורים למתבגרים נוגעת גם בנושאים כמו אלימות, הצבת גבולות והחדרת מוטיבציה והורים שפונים לייעוץ מצליחים להעניק לילדיהם כלים מנטליים שהם מתנה לכל החיים.

      פנו עכשיו לקבלת ייעוץ להורים לילדים מתבגרים מיועצת מקצועית

      אם גיל ההתבגרות נכנס אליכם הביתה בכל הכוח, אל תמתינו. ייעוץ להורים למתבגרים אצל שושי הרשקו הוא בדיוק מה שאתם זקוקים לו על-מנת לפתור את הבעיות בזמן ולמנוע מהן להימשך שנים ארוכות. פניה להדרכת הורים היא המתנה הכי גדולה שאתם יכולים להעניק לכם ולילדים שלכם, שיגדלו באווירה מכילה ומקבלת שתסייע להם להיפתח, לשתף ולגדול להיות בני אדם בוגרים. לכן אל תהססו וקבלו ייעוץ מקצועי שיחזיר את השקט והשלווה אליכם הביתה.

      כיצד ייעוץ להורים למתבגרים יסייע לי?

      מפגשי ייעוץ להורים למתבגרים יסייע לך קודם כל להבין את ההתנהגות שלהם, את התהליכים הרגשיים, קוגניטיביים וביולוגיים שהם עוברים וכיצד הם מושפעים מכך.

      כמו כל תהליך, סופו להסתיים. חשוב להבין שתקופת גיל ההתבגרות, ארוכה ככל שתהיה, תסתיים בסוף ולכן אין טעם במלחמות מיותרות היכולות להשפיע על מערכת היחסים ביניכם לעתיד. המעשים שלהם הם בעיקר הורמונאליים ולא מיועדים כדי להיות נגדכם, אלא פשוט בעדם. היו סבלניים כלפי התהליך, כולנו היינו שם וכולנו זוכרים את התקופה הזאת כמטלטלת וסוערת.

      אז למה עדיין אנחנו מתקשים להבין למה הם מתנהגים כך בחופש הגדול?

      הרי מה הם כבר עושים? ממה הם עייפים? במונחים של מבוגרים אנחנו בהחלט לא מבינים. אך למתבגר השנה החולפת הייתה מלאת אתגרים. מטלות, לימודים, מבחנים וזה עוד לפני שהתחלנו לדבר על הרובד החברתי. להתאמץ תמיד להיות חלק, להיראות טוב בעיני הסביבה, אהבה ראשונה, מתחים ועוד הרבה אחרים. מטרת החופש עבור המתבגרים היא לתת להם זמן מנוחה מכל אלו, להתאוורר, להוציא קיטור ולהשתחרר

      איך להתמודד עם מתבגר שנמצא כל היום במיטה חסר מוטיבציה?

      מנקודת מבטו של המתבגר, הוא בחופש. אחרי שנה עמוסה בחוויות, התפתחויות וציפיות. זה הזמן מבחינתו לצבירת כוחות מחדש, בילויים, מילוי מצברים. לכן, גם אם הוא מתבטל ואינו עושה דבר – זה בסדר, הרי החופש אינו נועד ללימודים ויותר מכך שינה רבה נחוצה אצל מתבגרים. אם נבחן את הדברים, נבין שאנחנו מעדיפים את המצב כמו שהוא כל עוד אנחנו יודעים היכן הם.

      תיאום ציפיות עבור תקופת החופש הגדול יסייע לכם הן בשמירת יחסים טובים עם המתבגרים והן לגבש עמדות וכללים.

      לא בטוחים איך לעשות זאת? לא יודעים היכן לשים את הגבולות? ייעוץ להורים למתבגרים בהנחיית שושי הרשקו ישפוך אור על מלחמות אותן חשוב שנבצע עבור ביטחונם של ילדנו ועל איזה מלחמות ניתן לוותר.

      הילדה סגורה בחדר ולא מתקשרת או משתפת אותי, כיצד אפשר לגרום לה לשתף?

      חלק מהתהליך שהילדים עוברים בגיל ההתבגרות הוא מסע אל העצמאות. זהו צורך טבעי בשלב זה ולכן גם אם יהיו במצוקה ישתדלו לא לפנות לעולם המבוגרים לסיוע.

      אז מה אנחנו כן יכולים לעשות על מנת לדבר איתם מבלי לגרום לריחוק?

      שבו לשוחח איתם ותגלו עניין במה שהם אומרים ללא שיפוטיות וביקורתיות. תשתפו אותם בדברים שקרו גם לכם ותביעו הערכה אם גם הם משתפים. תשאלו שאלות לא בנוסח חקירה אלא יותר בנוסח התעניינות. כשהם ירגישו שאתם מדברים אליהם כאנשים בוגרים בגובה העיניים ומתעניינים בשיח הם יפתחו נכונות לדבר איתכם על כל נושא.

      איך יודעים מה לשאול? כיצד אני מעביר את המסרים שאני רוצה שיועברו?

      אם כל הדברים הללו אינם ברורים ואתם חוששים לעשות טעויות אשר יכולות לפגוע בתקשורת ביניכם, ייעוץ להורים למתבגרים בהנחיית שושי הרשקו יכוון אתכם ליצירת מרחב בטוח עם ילדכם.

      אילו כלים אוכל לקבל בהדרכת הורים למתבגרים?

      גיל ההתבגרות הינו גיל חדש חסית. הוא אופיין רק במאה השנים האחרונות, בעיקר עם התפתחות הפסיכולוגיה.

      רוב ההורים לא למדו ולא מכירים אפיונים דרכי התנהגות ומה עושים עם זה.

      בהדרכת הורים אני חושפת בפניכם את השינויים הרבים שעובר/ת  מתבגר/ת.

      שינויים פיסיולוגיים, פסיכולוגים, חברתיים ועוד. הצרכים של המתבגר מול הצרכים של ההורה.

      על מה חשוב לשים דגש?  איך ליצור סדר עדיפות? מה חשיבות הלימודים? ומה הכי חשוב במרקם היחסים בין הילד להורים. ההצלחות רבות. בד"כ למעלה מ 90% של הורים שפונים אלי, חוזרים לחייך ולהתנהל ברוגע.

      קראו בהמלצות של הורים באתר ותתרשמו.

      דילוג לתוכן