מעוניינים בייעוץ ראשוני?

אל תחכו, השאירו פרטים ואחזור בהקדם:




    Israel win

    אודות

    "כל המשפחות המאושרות דומות זו לזו. כל משפחה אומללה היא אומללה בדרכה שלה. כמה נכון המשפט הזה״ לב טולסטוי

    אני זוכרת את עצמי לפני כעשרים שנה, ביום ספציפי אחד, באמצע שדה הקרב שקראתי לו הורות.

    הילדים משגעים אותי, כל אחד בדרכו שלו, בזמן שאני צועקת עליהם בתסכול ובזעם. פתאום, ברגע אחד, הבנתי שכבר לאורך שנים, אני מנהלת מאבק עיקש ובלתי אפשרי מדי יום ביומו. מאבק על ללכת לישון, מאבק על ללכת להתקלח. מאבק על לסדר את החדר, מאבק על לקום בזמן לבית הספר. מאבק של ״לא רוצה״ ומאבק של ״בא לי עכשיו!״. מאבק בין תחושות אשמה לבין תחושות כעס. ולפעמים אפילו תחושות אשמה בגלל תחושות הכעס.

    כמו כל אמא, חשתי קונפליקט מתמשך בין האהבה שלי לילדי, לבין הקושי המתמשך הכרוך בגידולם ובחינוך שלהם. באותו היום הבנתי, שאלה לא החיים שתכננתי לעצמי, אלה לא החיים שאני רוצה. היה לי ברור שעלי לקום ולעשות מעשה.

    לאחר אותו יום, לפני כמעט עשרים שנה, התחלתי להתעניין בעולם ההורות, לקרוא ספרים ומאמרים על התחום. ״חפרתי״ בכל תיאוריה אפשרית, מאדלר עד לפרויד. הבנתי שחייב להיות פתרון, ספר לימוד, לדבר הזה שנקרא להיות אבא ואמא.

    התאהבתי בעולם הזה. הרגשתי איך לאט לאט, אני מצליחה לייצר תוצאות. הרגשתי שלראשונה בחיי, אני מבינה את ילדי ואת בעלי, ומצליחה לגרום להם להבין אותי. צעד אחר צעד, פתרתי קשיים במשפחתי שלי באמצעות התיאוריות שלמדתי מספרים והרצאות.

    הצעד הברור הבא עבורי, היה ללמוד את הנושא בצורה מקצועית, וכך נרשמתי ללימודי הורות במכון אדלר, אשר היה מבחינתי האורים והתומים של עולם ההורות.

    היום, לאחר שהעברתי קורסים, סדנאות וליווי אישי למאות רבות של הורים, ולאור ההצלחות הרבות, אני יכולה לומר בבירור – הורות עבורי זו שליחות. שליחות, להראות להורים שאפשר גם אחרת, שהחיים עם הילדים יכולים להיות נעימים הרבה יותר והורות יכולה להיות חוויה מרתקת ומעצימה…לכל הצדדים המעורבים.

    אני מזמינה אתכם להצטרף אלי למסע של שינוי, גילוי עצמי והתפתחות בדרך להפוך את ההורות שלכם לחוויה הרבה יותר טובה.

    שלכם,

    שושי

    מידע נוסף בנושא

    מדריכת הורים

    טיפול אצל מדריכת הורים יכול להיות יעיל עבור כל הורה שמרגיש כי הוא זקוק לכלים חדשים או חידוד שיטות מוכרות על-מנת להתמודד עם הילדים. מערכת היחסים של ההורים עם הילדים ושל הילדים בינם לבין עצמם היא נושא שמעסיק משפחות רבות. לכן, כשמערכת היחסים הזו עכורה, זה משפיע על שגרת החיים בבית ועל כל בני המשפחה. שושי הרשקו היא בעלת ניסיון עשיר בהדרכת הורים והיא תעניק לכם את הכלים הייחודיים שיסייעו לכם לשפר את החיים בבית ולהגיע לילדים בדרכים חדשות, כך שתחוו מהם שיתוף פעולה, תקשורת בריאה ואושר.

    למה לפנות לטיפול אצל מדריכת הורים?

    יש לא מעט הורים שמשוכנעים כי הם לא זקוקים להכוונה מקצועית. הם בטוחים שאין בעיה שלא ניתן לפתור לבד, בין 4 קירות, רק הם והילדים. אבל האמת היא, שגידול ילדים זה עסק לא פשוט בכלל והמון פעמים יש צורך בהדרכה מקצועית שתאפשר להתמודד עם האתגרים השונים בצורה הטובה ביותר. זה בדיוק התפקיד של מדריכת הורים – להעניק לכם ההורים כלים מנטליים שיאפשרו לכם לשפר את התקשורת עם הילדים, לשקם את הסמכות ההורית שלכם, להפחית מריבות בין אחים ובכלליות לחזור להיות משפחה אחת בריאה ומאושרת. מי שמנסה לפתור את הבעיות בעצמו מבלי לגשת להדרכת הורים, עלול למצוא את עצמו מתמודד עם אותן הבעיות ללא פתרון ממשי ובמקרים גרועים מגלים שהבעיות לא רק שלא נפתרו אלא גם החריפו. זה כמובן מעלה את רמת התסכול בבית, שמצידה מגבירה את הבעיות ואת חוסר שיתוף הפעולה מהילדים וחוזר חלילה.

    מדריכת הורים מומלצת

    במקום להמשיך לסבול, זה הזמן להחליט שאתם עושים את הצעד הראשון בדרך להבראה של מערכת היחסים שלכם עם הילדים. מדריכת הורים מקצועית כמו שושי הרשקו, תוכל לתת לכם תוך זמן קצר יחסית מגוון כלים להתמודדות עם סיטואציות מוכרות וגם חריגות מחיי ההורות. גם אם נדמה לכם שהמצב אבוד ובלתי אפשרי לפתרון, פנו להדרכת הורים ותיווכחו לדעת כי אתם לא לבד וכי יש פתרון זמין גם לקשיים שלכם.

    מנחת הורים

    אם אתם מוצאים את עצמכם קורסים תחת נטל ההורות, מנחת הורים זה בדיוק מה שאתם זקוקים לו בשלב הזה. מדריכת הורים יכולה לסייע לכם לפתור גם אתגרים שנדמה לכם שהם מורכבים מאוד ואף להתגבר על בעיות שניסיתם לפתור בדרכים אחרות ולא הצלחתם. לא מעט הורים פונים להדרכת הורים בקליניקה של שושי הרשקו – מדריכת הורים. הם מדווחים על תוצאות חיוביות ותהליך מפרה וחיובי המאפשר להם להעלות את איכות החיים שלהם ושל הילדים. זאת על ידי שיפור סגנון התקשורת ביניהם וביסוס היכולת להציב גבולות בצורה בריאה, לצד התנהגות אמפתית וסבלנית כלפי הילד.

    מה התפקיד של מנחת הורים?

    למדריכת הורים יש כמה תפקידים ומי שפונה לייעוץ מקצועי מגלה מהר מאוד כי גם הבעיות שנראו גדולות ומאיימות הן ברות פתרון. מדריכת הורים יכולה לסייע בהתמודדות עם אתגרי הגיל הרך (למשל: קשיים בשינה, קשיים בהיפרדות, התנהגות סוערת, גמילות, תפקוד הילד וכדומה) וגם עם אתגרי הילדות וגיל ההתבגרות, בין שהם שגרתיים יותר ובין שפחות. מנחת הורים יודעת לספק להורים נקודת מבט חדשה, אובייקטיבית ומאירה שמאפשרת להם לקרוא את הסיטואציה במלואה ולהבין כיצד ההתנהגות שלהם משפיעה על התנהגות הילדים וחוזר חלילה. בצורה זו ניתן לפרק כל בעיה לגורמים, להבין את השורש שלהם וכיצד נוצרו ולפתור אותם אחד אחד וגם כמכלול, עד לקבלת תוצאה משביעת רצון של חיי משפחה מאושרים.

    מחפשים מנחת הורים מעולה? מצאתם!

    שושי הרשקו היא מדריכת הורים מוסמכת ומקצועית. הרשקו סייעה כבר למאות הורים לילדים במגוון גילים להתמודד בהצלחה עם אתגרים וקשיים שנלווים לגידול ילדים לאורך החיים. במהלך המפגשים מקבלים ההורים הצצה לנקודת המבט של הילד ומשתקפת להם הסיטואציה במלואה, באווירה לא שיפוטית, סבלנית ומכילה. בצורה כזו ניתן לפרק לגורמים כל אתגר שההורים מתמודדים עמו והתוצאות לא מאחרות לבוא. במפגשים תקבלו ארגז כלים מנטלי והתנהגותי שיסייע לכם לשפר את האווירה בבית ואת התקשורת עם הילדים ותוכלו להגשים את החלום של חיים במשפחה מאושרת ורגועה שהתקשורת בה זורמת וכולם נהנים ממערכת היחסים ההדוקה בה.

    הנחיית הורים

    הורות היא נקודת מפנה חשובה ומטלטלת בחיי כל הורה. הנקודה בה זוג הופך להורים מביאה איתה לא פעם טלטלה אדירה- פיזית ונפשית. מזוג חופשי ומאושר שחי את חייו כפי שהוא רוצה כרגע, הכפת להיות תלויים בטיפול ביצור שזקוק לך לחלוטין- ובכל גיל קיימת הזדקקות שונה- עשויה לגרום לבלבול ותשישות רבה. נוסף על כל אלו, ישנה העובדה כי אין הכנה או רישיון להורות. הורים רבים חשים כי נזרקו למים העמוקים, והניסיון ללמוד לשחות יחד עם החיים הטובעניים שלנו כיום עלול ליצור תחושות של תסכול, עייפות רבה ואף ייאוש. בדיוק לשם כך התפתחת הנחיית ההורים. בהנחיית הורים תבינו כי כל התחושות האלו אינן ייחודיות רק לכם. מצד שני, תוכלו לנשום עמוק, ולחשוב מחדש- איזה הורים רצינו להיות?

    הנחיית הורים – מה זה אומר?

    הנחיית הורים היא למעשה מפגש של הזוג ואשת מקצוע, בו תוכלו לעבד את חווית ההורות ולמצוא ביחד דרכים לעשות אותה טובה ומשמחת יותר. חשוב לזכור כי יש כאן שני צדדים- מחד אשת המקצוע המגיעה עם הידע וניסיונה הרב בתחום, ומאידך אתם כהורים, המכירים את המצב בבית ואת ילדכם בצורה הטובה ביותר. כיום ישנה מוסכמה כי אין מתכון אחיד להורות, ולכל תא משפחתי יש את הייחודיות והדינמיקה הנכונה בעבורו. לפיכך הצד שלכם הוא חלק מהותי ביותר בדרך להצלחה ולשינוי. הנחיית הורים נעשית בפלטפורמות שונות- סדנאות להורים, קבוצות הורים מאורגנות, פגישה של הזוג בקליניקה או בזום, ועוד. כך תוכלו לבחור את הדרך הנכונה והמדויקת בעבורכם.

    חשוב לשים

    ישנה חשיבות רבה בבחירת אשת המקצוע. כאדי לבדוק היא בעלת הסמכה, ואת הוותק שלה בתחום החושב לכם. נקודה נוספת שיכולה להועיל מאד היא שמיעת המלצות מהורים שכבר נפגשו אתה. אם אתם מתלבטים מה נכון לכם- שושי הרשקו תשמח ללוות אתכם במסע להורות משמחת. שושי בעלת ותק רב בתחום, ומתמחה במגוון נושאים- ייעוץ לגיל הרך, לילדות, לגיל ההתבגרות ואף לזוגות. בנוסף, שושי מוסמכת מטעם מכון אדלר להורות. מוזמנים ליצור קשר כאן באתר ולהתחיל מסע!

    להדרכה ולייעוץ הנכון ביותר לכם

    השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

      למה לבחור דווקא בשושי הרשקו?

      תעודת הסמכה – מנחת הורים מוסמכת

      חברה ב"אגודה לקידום הנחיה והדרכת הורים בישראל למנחים ומנחות הורים". האגודה למנחי הורים מאושרת ברשם העמותות. חברי האגודה הינם מנחים ומנחות בלבד, שעומדים בקריטריונים מקצועיים אשר נקבעו עי האגודה. כך שכאשר הורה פונה להדרכת הורים, הוא ידע שאיש המקצוע שמולו עמד בקריטריונים אלה.

      20 שנות וותק וניסיון בתחום

      שושי הרשקו, מדריכת הורים ויועצת זוגית בוגרת מכון אדלר להורות ובעלת ניסיון עשיר למעלה מעשרים שנה בייעוץ הורי וזוגי.

      עובדת עם מגוון גילאים

      שושי הרשקו, מדריכת הורים ומשפחה, בוגרת לימודי הורות במכון אדלר ובעלת ניסיון של כמעל לשני עשורים בייעוץ להורים ומשפחות, מבצעת הדרכת הורים לכל הגילאים: גיל הרך, גיל בית ספר היסודי, מתבגרים, וליווי הורים בתקופת הקן המתרוקן.

      הדרכת צוותי חינוך

      שושי מעניקה הדרכה והכוונה למורים, גננות, מטפלות, וכל מי שעוסק בחינוך הילדים בהתאם לשיטות החינוך שהוחלפו והגישות החדשות המתאימות לעידן המודרני התובעני.

      הנחיית קבוצות הורים

      שושי הרשקו, מנחה קבוצות הורים במפגשים אשר נערכים בפלטפורמות שונות עפ"י סיווג ההורים לפי גילאי הילדים: גיל הרך, גיל בית הספר היסודי ומתבגרים.

      מומחית בתקשורת מקרבת

      ייעוץ להורות וזוגיות מתבסס על כלים בתקשורת מקרבת, אשר מתווה דרך נכונה לניהול ריבים ומשברים, איך לדבר, להקשיב, בחינת כלל הצדדים ומציאת פתרונות יעילים לבעיה וגם לאלו שיבואו אחריה.

      אימון זוגי

      שושי הרשקו, מנטורית ליחסים בזוגיות, זמינה להגשים כל רצון הראוי לייעוץ בתחום הזוגיות והמשפחה, להיות אוזן קשבת ולדעת שאושר וזוגיות בריאה, היא בחירה.

      הורות בגובה העיניים

      ייעוץ להורים עם שושי הרשקו יסייע להורים להיות עם ילדיהם בגובה העיניים, לערוך תיאום ציפיות, לבצע הבנה משותפת עבור הסיטואציה וליצור דפוסי התנהגות חדשים המוסכמים על כל בני המשפחה.

      פיתוח חוסן נפשי של הילד

      שושי הרשקו, מדריכת הורים וזוגיות בעלת ניסיון עשיר של מעל שני עשורים בהדרכת הורים בצפון מציעה דרכי התמודדות וכלים מתאימים על מנת לחזק את הבטחון והדימוי האישי של הילד, לשמור על החוסן הנפשי שלו, לעודד, לרומם אותו ולהמעיט בביקורות ובמאבקים מתישים, כדי לגדל ילד בעל יכולות ומסוגלות להגשים את ייעודו.

      “הצטרפו אלי למסע של שינוי, והפכו את ההורות שלכם לחוויה הרבה יותר טובה”

      שאלות נפוצות - אתם שואלים אני עונה

      יועצת הורים וזוגיות

      אנחנו פשוט רבים על כל דבר, שני עולמות שונים שפשוט לא מתחברים. רציתי שנלך לייעוץ זוגי בצפון והוא לא מאמין בטיפול. אני לא יודעת מה לעשות, אולי עדיף כבר לפרק?
      כשאנו לא מרגישים טוב אנחנו הולכים להיבדק אצל הרופא או כשיש לנו דילמות פיננסיות אנחנו מתייעצים עם בנקאי.
      מסיים יום עבודה עמוס ומחכה להגיע הביתה. עד שסוף סוף אני מגיע, אני נכנס הביתה ומצטער שנכנסתי. כל המטבח מלוכלך, הסירים על השיש, הכלים בכיור והיא פשוט יושבת בסלון רואה טלוויזיה עם הילדים. חשוב לי לאכול ארוחת ערב במטבח מסודר ונקי ונדמה לי שלא אכפת לה בכלל ממה שחשוב לי או שהיא פשוט משאירה הכל לי. זה מוציא אותי מדעתי! מה עליי לעשות?
      מכאן הדרך קצרה. ריבים, צעקות, מילים לא יפות ובקיצור מהומת אלוהים שלא נזכור איך התחילה. מהומה שנמשכת ימים ואף שבועות. כל צד עם האגו שלו לפניו ולא מוכן לשמוע שום דבר אחר. אנרגיית החיים בבית משתנה- קמים בבוקר כעוסים, חוזרים כעוסים והילדים סופגים את הכל. האם זה מה שחלמנו עליו כשהקמנו בית משותף? איך חוזרים אחורה ממילים שחותכות קדימה?
      "הבת שלי בת 3 והיום אמרה שהיא כבר ילדה גדולה ולא צריכה מוצץ. כבר שמחנו ובאמת ערכנו טקס פרידה. הכל היה טוב ויפה עד שהגיע הזמן לישון. צרחות אימים ותחנונים שהמוצץ יחזור. מה עליי לעשות עכשיו, לתת או לא?"

      גמילה ממוצץ היא תהליך מורכב עבור הילד אך עוד יותר עבור הוריו. כיצד אנו מגיבים לכך? האם להיכנע לקושי של הילד או לא?

      הבכי של הילד אוטומטית מכניס אותנו ללחץ לספק לו באופן מידי את מה שיקל עליו, אך האם זה מה שהוא באמת צריך?

      אם הילד מראה סימנים שהוא לא בשל לתהליך או כי אתם מרגישים שאינכם פנויים אליו - אל תתחילו אותו. ומרגע שהתחלתם, לא להסתובב לאחור.

      יש חשיבות רבה לאופן שבו ההורים מתפקדים בתהליך הגמילה והצלחתו תלויה בהם אפילו במידה רבה יותר מאשר שהוא תלוי בילד.

      בהדרכת הורים לגיל הרך אנו נבין כיצד לעזור לילד להכיל את התהליך, להבין את הקושי ולעודד אותו בגאווה על היכולת שלו לצלוח את התהליך. כל ילד כמובן יגיב אחרת ולכן בהדרכת הורים לגיל הרך אנו נבין את צרכיו של הילד ומשם נוכל לבנות תוכנית המתאימה לו.

      כפי שאתם מתמודדים עם התהליך- כך הילד יראה וידע כיצד להתמודד בצורה הטובה ביותר.

      הכוונת הורים

      שירות של הכוונת הורים מתאים להורים לילדים בכל הגילים. הורים שפונים להדרכת הורים מקצועית מקבלים כלים לכל החיים ואלו תורמים לשיפור איכות החיים בבית ולכינון יחסים בריאים והדוקים עם הילדים. בעיות שלא מטופלות בזמן, עלולות להחמיר ולהעיב במשך כל החיים על יחסי ההורים והילדים. חבל לפספס את השנים הכי טובות שלכם. לכן כדאי לפתור את הבעיות עכשיו והכי כדאי לעשות זאת בקליניקה של שושי הרשקו – מדריכת הורים מוסמכת.

      מה מקבלים במסגרת הכוונת הורים?

      1. ידע תיאורטי כללי. אמנם החיים עצמם בדרך כלל יותר מורכבים מתיאוריות פסיכולוגיות אבל הסתמכות על מקורות תיאורטיים מאפשרת להורים גם להבין כי המצב שלהם לא כזה חריג כמו שנראה להם וגם לקבל את נקודת מבט מקצועית על המתחולל ביניהם ובין הילד ובין הילד לבין עצמו.
      2. עצות מעשיות. כשהולכים למטפל העוסק בתחום של הכוונת הורים, לא נשארים במישור התיאורטי בלבד. המטפל או המטפלת מציידים את ההורים בטיפים וכלים יישומיים, אשר ניתן להחיל אותם בהדרגתיות מיד בסיום המפגש ועד לקבלת התוצאות הרצויות בסוף התהליך.
      3. הבנה והכלה. הורות זה נושא רגיש ואף הורה לא רוצה לחוש שמבקרים או שופטים אותו על דרך ההתנהגות שלו או העובדה שההתנהגות של הילדים והיחסים שלהם עם ההורים עלו על שרטון. הכוונת הורים מקצועית נעשית באווירה לא שיפוטית ולא ביקורתית ומשקפת להורים בנועם ובצורה ברורה כיצד עליהם לשנות את המצב הקיים.
      דילוג לתוכן