מעוניינים בייעוץ ראשוני?

אל תחכו, השאירו פרטים ואחזור בהקדם:




    Israel win

    קשיי פרידה אצל קטנים

    מה הקשר בין הקושי בערב לפני השינה ובין הפרידה בבוקר בגן?

    כל בוקר ההורים שולחים את הילד אל הגן וממשיכים לעבודה שלהם. טקס פשוט על פניו-חיבוק או נשיקה בוקר טוב והילד נכנס אל הגן. אך התמונה לא תמיד ורודה כל כך ופעמים רבות מתרחשת סיטואציה אחרת- הילד מתקשה לשחרר מהחיבוק או מהיד של ההורים , בוכה וצועק. הקושי להיפרד מההורים הוא קושי אמיתי. הילד יודע כי כעת לא יראה את ההורים למשך מספר שעות והתחושה לא פשוטה עבורו, וגם להורה עצמו שלא בטוח גם איך להתנהל בסיטואציה.

    לאחר מאבקים רבים, הילד נכנס אל הגן והיום ממשיך. מגיעים אל שעת הערב. ועכשיו, הילד מסרב ללכת לישון, מנסה למשוך את היום, מבקש עוד סיפור או עוד כוס מים. על פניו, נראה כי אין קשר בין שני הדברים. אך בפועל, הם קשורים יותר ממה שנדמה. לשתי הסיטואציות מחנה משותף-הקושי של הילד להיפרד מהוריו.  הורים רבים חווים תסכול ממצבים אלו ובעצם עומדים חסרי אונים מול שתי הסיטואציות הללו, הם חווים את הקושי של הילד לצד הקושי האישי שלהם. פעמים רבות לאור התסכול, ההורים מתחילים במלחמות מול הילד, נאבקים ומנסים להכריח את הילד לישון, או להיכנס לגן , גם מתוך הלחץ שלהם. אך ישנה דרך טובה יותר להתמודד עם מצבים אלו. הילד צריך להרגיש שההורה נמצא אתו, מבין אותו ונותן תוקף לחששות שלו ולכן כדאי לשקף את החששות והרגשות של הילד ולתת להן אישור. דרך נוספת להתמודד עם קשיי הבוקר והערב היא לתאם ציפיות מול הילד בהקשר לסיטואציה שמתרחשת. תיאום הציפיות יכול לכלול את הסיטואציה שמתרחשת באותה עת ואת הפעולות שעושים, לצד התחושות שיכולות לצוץ.

    הרי, שבסיס שתי החוויות הללו, הילד חושש מלנתק את הקשר מההורים שלו, בין אם זה לשעת הלילה ובין אם לגן ולכן, הסברים של המצב והרגעת החששות תאפשר לילד להיות רגוע ותקל על אותם מצבים. בטקס ההשכבה ניתן להשתמש במשפטים כמו “עכשיו הגיע הזמן לישון, אבל אל תדאג אנחנו פה” או “אני מבין שקשה לך שאני לא פה, אבל עכשיו צריך ללכת לישון כי נגמר היום ואני פה לצידך”. חשוב לזכור שגם ההורה נמצא בצידה השני של מערכת היחסים הזו, וגם הוא חווה קשיים אל מול הקושי של הילד וחשוב בין היתר לעבוד גם על הקושי האישי של ההורה לצד קבלת כלים לעבודה אל מול הילד.

    לייעוץ והדרכה הורית חייגו אליי עוד היום ואשמח לעזור.

    לפגישת ייעוץ ראשונית

    השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם





      הסרטונים שלי

      לכל הסרטונים

      שאלות נפוצות - אתם שואלים אני עונה

      יועצת הורים וזוגיות

      אנחנו פשוט רבים על כל דבר, שני עולמות שונים שפשוט לא מתחברים. רציתי שנלך לייעוץ זוגי בצפון והוא לא מאמין בטיפול. אני לא יודעת מה לעשות, אולי עדיף כבר לפרק?
      כשאנו לא מרגישים טוב אנחנו הולכים להיבדק אצל הרופא או כשיש לנו דילמות פיננסיות אנחנו מתייעצים עם בנקאי.
      מסיים יום עבודה עמוס ומחכה להגיע הביתה. עד שסוף סוף אני מגיע, אני נכנס הביתה ומצטער שנכנסתי. כל המטבח מלוכלך, הסירים על השיש, הכלים בכיור והיא פשוט יושבת בסלון רואה טלוויזיה עם הילדים. חשוב לי לאכול ארוחת ערב במטבח מסודר ונקי ונדמה לי שלא אכפת לה בכלל ממה שחשוב לי או שהיא פשוט משאירה הכל לי. זה מוציא אותי מדעתי! מה עליי לעשות?
      מכאן הדרך קצרה. ריבים, צעקות, מילים לא יפות ובקיצור מהומת אלוהים שלא נזכור איך התחילה. מהומה שנמשכת ימים ואף שבועות. כל צד עם האגו שלו לפניו ולא מוכן לשמוע שום דבר אחר. אנרגיית החיים בבית משתנה- קמים בבוקר כעוסים, חוזרים כעוסים והילדים סופגים את הכל. האם זה מה שחלמנו עליו כשהקמנו בית משותף? איך חוזרים אחורה ממילים שחותכות קדימה?
      "הבת שלי בת 3 והיום אמרה שהיא כבר ילדה גדולה ולא צריכה מוצץ. כבר שמחנו ובאמת ערכנו טקס פרידה. הכל היה טוב ויפה עד שהגיע הזמן לישון. צרחות אימים ותחנונים שהמוצץ יחזור. מה עליי לעשות עכשיו, לתת או לא?"

      גמילה ממוצץ היא תהליך מורכב עבור הילד אך עוד יותר עבור הוריו. כיצד אנו מגיבים לכך? האם להיכנע לקושי של הילד או לא?

      הבכי של הילד אוטומטית מכניס אותנו ללחץ לספק לו באופן מידי את מה שיקל עליו, אך האם זה מה שהוא באמת צריך?

      אם הילד מראה סימנים שהוא לא בשל לתהליך או כי אתם מרגישים שאינכם פנויים אליו - אל תתחילו אותו. ומרגע שהתחלתם, לא להסתובב לאחור.

      יש חשיבות רבה לאופן שבו ההורים מתפקדים בתהליך הגמילה והצלחתו תלויה בהם אפילו במידה רבה יותר מאשר שהוא תלוי בילד.

      בהדרכת הורים לגיל הרך אנו נבין כיצד לעזור לילד להכיל את התהליך, להבין את הקושי ולעודד אותו בגאווה על היכולת שלו לצלוח את התהליך. כל ילד כמובן יגיב אחרת ולכן בהדרכת הורים לגיל הרך אנו נבין את צרכיו של הילד ומשם נוכל לבנות תוכנית המתאימה לו.

      כפי שאתם מתמודדים עם התהליך- כך הילד יראה וידע כיצד להתמודד בצורה הטובה ביותר.
      דילוג לתוכן